neděle 17. listopadu 2013

Knižní inspirace XX.

Zase jsem se pustila do vcelku slušné výzvy.. Ale jak říká jedna z mých oblíbených seriálových postav - Challenge excepted! =)

Elektronická kniha Květinostesk, je prvotinou Michaely Losekoot. Tato knížka vás dostane. Možná bych měla říct na počátek pár výstrah. Tato kniha není odpočinková. A u této knihy opravdu musíte přemýšlet - neočekávejte jednoduchý prvoplánový příběh. Tím vším si mě Květinostesk získal...

S hlavní hrdinkou se seznámíme ve chvíli, kdy rekapituluje posledních pár let svého života. Matku neviděla již několik let. Byla totiž vyměněna za kariéru. Otec má nový život, novou rodinu... Co má naše hlavní hrdinka? Práci v trafice. Rozbouřené protichůdné pocity. Jsem sice v naprosto jiné situaci, ale po celou dobu čtení jsem si říkala: Opravdu? Opravdu má i někdo jiný tak protichůdné pocity jako já? Opravdu to zažívá ještě někdo jiný? Pročetla jsem pár recenzí na Květinostesk a zjistila jsem, že opravdu. Možná je to tím vším dnešním životem. Možná proto máme, my ženy, v životě tak protichůdné pocity.

Rozbouřené protichůdné pocity má naše žena hlavně proto, že tak nějak potajmu - vlastně si sama nepřizná, že to tak je - miluje dámu ve středním věku, kterou zachrání při kolapsu ve své trafice. Někteří zde podotýkají, že si snaží nahradit matku. Nevím, možná. Zároveň však si začne románek se synem této dámy. Na první pohled se zdá, že je to vztahu bez citu. Ale co je dnes bez citu? Možná všechno a možná nic...


Květinostesk
napsal: Michaela Losekoot
vydáno: 2013
ukázka: Nic na světě není podstatnější, než ona, když kouří.
Přistihla jsem se, že vůbec nevím, o čem naše poslední konverzace byly, v jiném vesmíru, na jiném kontinentu, kde nejsou v kavárnách malé mahagonové stolečky, pouze tvrdé postele, na kterých každý pohyb bolí dvakrát. Každá nová cigareta mne posunula o pár světelných let dál.
Milovala jsem její ruce, upravené jako studentky marketingových škol.
Když přišla do trafiky, vždy mi něco přinesla.






I tuto knihu mi poskytlo internetové knihkupectví martinus.cz. K zakoupení zde

Žádné komentáře:

Okomentovat