neděle 10. listopadu 2013

Knižní inspirace XIX.

Dneska se budu tak trošku věnovat stejnému (nebo minimálně podobnému) tématu jako minule. Vzpomínáte na Šťastnou knihu a hledání štěstí v každodenních okolnostech? Tak něčemu podobnému se věnuje i Hana Pinknerová ve své knize Další porce potěšení.

V Další porci potěšení najdeme krátké fejetony, které vypráví příběhy z autorčina života. Na počátku stálo velmi krásné rozhodnutí - najít každý týden jedno potěšení. Autorka, já a jistě i vy všichni si říkáte: A to je vůbec možné?? Najít potěšení každý týden? V tom našem shonu a každodenních trablích?

Věřím, že to možné je. A upřímně - sama vážně uvažuji, že se na tuto výpravu za hledáním každodenních potěšení také vydám (a samozřejmě se podělím, s vámi, moji milí čtenáři).

I tato kniha mi vykouzlila mnoho úsměvů na tváři. Při popisu zapadajícího slunka a krásných červánků, při popisu jídla (mimochodem autorka je báječná kuchařka), při nákupu potravin, trávení času s kamarádkami, při modlitbě... Zkrátka každodenně =)

Mám proto pro nás všechny výzvu: Zkusme se rozhlédnout - když ne denně, alespoň občas. Věřím, že my všichni nalezneme naše malá či velká "potěšení" a zjistíme, kolik dobrých věcí v těch našich životech vlastně máme.



Další porce potěšení
napsal: Hana Pinknerová
vydáno: 2011
ukázka: Kráčela jsem po ulici na sklonku dne. Svěží větřík mi čechral vlasy, kolem mne vlály šosy mého dlouhého kabátu a já se těšila, že nikam nespěchám. Koukala jsem po nebi. Ve spleti městských ulic s vysokými domy toho z nebe moc vidět není. Člověk se musí snažit, aby našel výhled na větší výsek oblohy než jen úzký obdélník ohraničený tramvajovým vedením.

Žádné komentáře:

Okomentovat